FAKTOR PELAYANAN, PROMOSI DAN REPUTASI TERHADAP MINAT NASABAH MENGGUNAKAN PRODUK TABUNGAN HAJI PADA BRI SYARIAH KANTOR CABANG PEMBANTU MAGELANG TAHUN 2019

Authors

  • Muhajir STAI AN-NAWAWI PURWOREJO
  • Fathudin Sekolah Tinggi Agama Islam An-Nawawi Purworejo
  • Amat Ulya Inayah STAI AN-NAWAWI PURWOREJO

DOI:

https://doi.org/10.35964/ab.v2i2.38

Keywords:

Service, Promotion, Reputation

Abstract

The research is aimed at seeing how promotion and reputation service affect customer’s interests using the haj saving product on loan to BRI Syariah Magelang Sub-Branch Magelang. The research uses a quantitative study method with data collection teachiques using a questionnaire. The sample in this research use probability sampling, namely 126 BRI Syariah Hajj Savings Customers in Magelang Sub-Branch Offices. The research method used is multiple linear regression analysis, classical assumption test, the coefficient of determination R. Hypothesis testing with simultaneous t test and F test. The results showed that partially and simultaneously service. The results showed that partially, service with t value of 4,360> t table 1,979, promotion with t count of 5,223> t table of 1,979 and reputation of t count of 7,064> t table of 1,979 with an effect on customer interest in using Hajj savings products at BRI Syariah. Magelang Sub Branch Office. And service, promotion and reputation simultaneously influence 32.1% of customers' interest in using Hajj savings at BRI Syariah Magelang Sub-Branch Office.

References

Al-Arif, M. Nur Rianto. 2012. Dasar-Dasar Pemasaran Bank Syariah. Bandung: Alfabeta

Ali, Zainuddin. 2008. Hukum Perbankan Syariah. Jakarta: Sinar Grafika

Chamidun, Ali. 2015. Analisis Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Minat UMKM Mengajukan Pembiayaan Pada Lembaga Keuangan Syari’ah (Studi Kasus di Bmt Barokah Magelang). Salatiga: IAIN Salatiga

http://zacoeb.lecture.ub.ac.id/files/2015/02/MG4-Populasi-dan-Sampel.pdf diakses pada tanggal 20 September 2020, 22:08

Huda, Nurul. 2017. Pemasaran Syariah Teori dan Aplikasi. Depok: PT Kharisma Putra Utama

Kotler. 2012. Manajemen Pemasaran: Analisis Pemasaran dan Implementasi Kontrol. Jakarta: Salemba Empat

Martono, Nanang. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Rajawali Pers

Mursalina, Desi. 2017. Pengaruh pelayanan, Produk Tabungan Dan Bagi Hasil Terhadap Minat Nasabah Pada Produk Pembiayaan Produktif Investasi IB Bank Sumsel Babel Syariah Kantor Cabang Palembang. Palembang: Universtas Raden Fatah Palembang

Nopitasari, Eka. 2017. “Pengaruh Lokasi, Produk, Reputasi, Dan Pelayanan Terhadap Keputusan Mahasiswa Iain Surakarta Menggunakan Bank Syariah”, Surakarta : Institut Agama Islam Negeri Surakarta

Sabariah, Tika. 2017. Manajemen Strategis. Yogyakarta: Pustaka Pelajar

Saebani, Beni Ahmad, Yana Sutisna. 2018. Metode Penelitian. Bandung: CV Pustaka Setia, 2018

Sujarweni, V. Wiratna Sujarweni dan Lila Retnani. 2019. The Master SPSS. Yogyakarta: STARTUP

Sujarweni, V. Wiratna. 2008. Belajar Mudah SPSS untuk Penelitian. Yogyakarta: Ardana Media

Wahyono, Sentot Imam. 2010. Manajemen Pemasaran Bank. Yogyakarta: Graha ilmu

Wawancara dengan Ibu Dita, Brand Opersional Manager Bank Rakyat Indonesia Syariah Kantor cabang Pembantu magelang tanggal 6 Agustus 2020 pukul 11.30 di kantor Bank Rakyat Indonesia Syariah Kantor Cabang Pembantu Magelang.

Wiroso. 2011. Produk Perbankan Syariah. Jakarta: LPFE Usakti

Downloads

Published

2021-12-11

How to Cite

Muhajir, Fathudin, & Amat Ulya Inayah. (2021). FAKTOR PELAYANAN, PROMOSI DAN REPUTASI TERHADAP MINAT NASABAH MENGGUNAKAN PRODUK TABUNGAN HAJI PADA BRI SYARIAH KANTOR CABANG PEMBANTU MAGELANG TAHUN 2019. AL-BAYAN: JURNAL HUKUM DAN EKONOMI ISLAM, 1(2), 32-48. https://doi.org/10.35964/ab.v2i2.38

Issue

Section

Table of Contents